۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: 915947

دستگاه اطلاعاتی عراق یک شبکه تروریستی که قصد هدف قراردادن موکب‌های حسینی، پاسگاه‌های پلیس، ایست‌های بازرسی و بازارهای عمومی در تعدادی از محله های بغداد با انجام عملیات انتحاری را داشت، دستگیر کرد.

عراق یک گروه تروریستی را دستگیر کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دستگاه اطلاعاتی این کشور در بیانیه‌ای از خنثی کردن فعالیت یک شبکه تروریستی در بغداد خبر داد.

دستگاه اطلاعاتی عراق در این بیانیه اعلام کرد که پیرو دستورات نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، دستگاه اطلاعات ملی این کشور موفق به کسب پیروزی جدیدی شد و این موفقیت را در کارنامه پیروزی‌های عراقی‌ها در مقابله با گروه‌های تروریستی و ‌تکفیری داعش ثبت کرد و قهرمانان دستگاه اطلاعاتی کشور با انجام عملیات اطلاعاتی بی‌نظیر موفق به خنثی کردن یک شبکه تروریستی خطرناک در بغداد پایتخت کشور شدند.

دستگاه اطلاعاتی عراق اضافه کرد: این عملیات با عملیات قبلی که توسط این سرویس و با همکاری سرویس ضد تروریسم در ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ انجام و منجر به کشته شدن ۲۲ تروریست در صحرای الانبار در غرب کشور شد، ارتباط داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است که عملیات یاد شده در صحرای الانبار منجر به شناسایی اهداف جدید و شناساسی شبکه‌ای که قصد انجام عملیات انتحاری برای هدف قرار دادن موکب‌های حسینی، مراکز پلیس، ایستگاههای بازرسی و بازارهای عمومی در تعدادی از محله‌های پر ازدحام را داشت، شد و پس از رصد دقیق میدانی از تحرکات این شبکه، همه اعضای آن دستگیر شدند.

دستگاه اطلاعاتی عراق با اشاره به اینکه متهمان به عضویت خود و فراگرفتن آموزش‌های زیاد برای انجام عملیات انتحاری و ساخت مواد منفجره و استفاده از کمربند انفجاری اعتراف کردند، افزود: اما دستان قهرمانان دستگاه اطلاعاتی عراق به آن‌ها نزدیکتر بود و با انجام یک عملیات ویژه همه آن‌ها را دستگیر کرد.

این بیانیه با اشاره به اینکه این عملیات اقتدار تلاش اطلاعاتی عراق و نفوذ آن در صفوف این گروه‌های منحرف و ظالم را آشکار می‌کند، افزود: سازمان اطلاعات ملی عراق به تلاش خود برای تعقیب بقایای آن‌ها تا نابودی کامل ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.